יום שבת, 10 בנובמבר 2012

ניתוח שיטתי של המיזנסצינה של השוט


1)דומיננטה. לאן נמשכת העין שלנו תחילה? מדוע?
2)התאורה (אור המפתח). חזקה (high key)? עמומה (low key)? ניגודיות בולטת? צירוף כלשהו של כל אלה?
3)מרחק המצלמה והשוט. איזה סוג שוט? מה המרחק של המצלמה מהפעולה?
4)זווית. האם אנחנו מסתכלים על המצולם מלמעלה או למטה? או שהמצלמה ניטרלית (בגובה העין).
5)צבע. מהו הצבע השולט? האם ישנם בסרט ניגודי צבע משמעותיים? האם הצבעים בו מסמלים דבר מה?
6)עדשה, פילטר, סרט צילום. כיצד הם מעוותים את החומר המצולם, או מפרשים אותו?
7)קונטרסטים משניים. על מה מתעכבת עינו של הצופה אחרי הדומיננטה?
8)צפיפות. כמה מידע ויזואלי דחוס בתוך התמונה? האם המרקם שלה ריק\ צפוף במידה מתונה, מרובה פרטים?
9)קומפוזיציה. כיצד מאורגן ומחולק המרחב הדו ממדי? מהו העיצוב הנמצא ביסודו?
10)      צורה. פתוחה או סגורה? האם התמונה רומזת לחלון המבודד שרירותית קטע מן הסצנה? או מסגרת של במת תיאטרון, שבה כל היסודות מאורגנים בקפדנות ושומרים על שיווי משקל?
11)      מסגור. הדוק או רופף? האם יש לדמויות מקום לנוע בחופשיות או לא?
12)      עומק. מכמה מישורים בנויה התמונה? האם הרקע או קדמת התמונה מפרשים איכשהו את מה שקורה במישור האמצעי (mid-ground)?
13)      הצבת הדמויות. איזה חלק של המרחב הממוסגר תופסות הדמויות? מרכז? חלק עליון? חלק תחתון? שוליים? מדוע?
14)      העמדת הדמויות ביחס למצלמה. לאיזה כיוון הן מסתכלות ביחס למצלמה?
15)      הקרבה או הריחוק הין הדמויות. כמה מרחב יש בניהן?




("להבין סרטים"\ לואיס ג'יאנטי)


http://offnotes.blogspot.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה